Hospitality in Handel

THIS is Hospitality voor bedrijven in de handel

In elke logistieke keten gaat er wel eens wat mis. Bij de klant kan de frustratie hoog oplopen, zeker als er daardoor projecten vastlopen. Deze frustratie wordt maar al te vaak afgereageerd op medewerkers die niet getraind zijn om daarmee om te gaan. Denk aan baliemedewerkers, logistiek medewerkers of servicedesk medewerkers. 

Toch hebben juist deze medewerkers veel invloed op de ze hebben op het commerciële proces. Klanten geruststellen, relaties behouden en bestaande relaties uitbreiden, iedereen kan het leren.

De vaardigheden van jonge en talentvolle salesmanagers worden vaak overschat. Op social media voelen zij zich helemaal thuis, maar de telefoon pakken en een onbekende klant te bellen is lastiger. Laten we eerlijk zijn, veel handel verloopt nog steeds via de telefoon. 

THIS is Hospitality helpt bedrijven in de handel om deze communicatie in betere banen te leiden.

Hospitality training in de handel

Casus “Sanbio”

De uitdaging van “Sanbio”
Het meeste klantcontact verloopt via de telefoon. Vooral de jongere medewerkers hebben daar moeite mee. Een telefoongesprek opbouwen, argumenten delen, conclusies trekken, de opvolging afspreken en goed afsluiten. 

De oplossing van THIS is Hospitality

Emoties maken het lastiger om een goed gesprek met de klant te voeren. Irritatie, teleurstelling of boosheid, het komt allemaal voorbij. Pas als je geleerd hebt om dit niet persoonlijk op te vatten, kun je professioneel en klantgericht handelen. Luisteren, doorvragen, gebruik open vragen, ook in lastige situaties. 

De oplossing; Oefenen, oefenen en oefenen in een veilige setting met herkenbare situaties uit de eigen organisatie. De inzet van een trainingsacteur verdient zich dubbel terug in het resultaat.

Onze trainingen zijn praktijkgericht, vandaag geleerd en morgen toegepast. 

 

Wilco van Hamond, CEO / eigenaar Sanbio BV:
Na een intake en grondige voorbereiding heeft Vera de communicatie training voor ons hele team opgezet en uitgevoerd. De feedback en reacties van de mensen zijn aanstekelijk en enthousiast. Dus is deze training meteen een opmaat voor een vervolg wat snel gaan inplannen. Als de mensen zeggen dat ze zelden zoveel geleerd hebben op een training waar ze echt wat mee kunnen en ook nog eens veel gelachen hebben, kun je toch niet anders stellen dat het een succes was. Niet alleen inhoudelijk en individueel maar ook nog eens als team weer beter geworden. Kortom geslaagd!

Hospitalitytrainingen voor bedrijven in de Handel

Telefoon

0343-430143

Adres

Warande 52
3961 LE Wijk bij Duurstede

Email

info@thisishospitality.nl

Direct contact
Vera van Kampen

06-16244367