Telefoontraining voor telefonistes

De telefoon is het meest gebruikte communicatiemiddel. Vaak is het voor de beller of bezoeker een eerste kennismaking met uw organisatie. Hoe belangrijk is dan die eerste indruk die u geeft! En daarvoor krijgt u maar één kans. Kies daarom voor de telefoontraining van Hostmanship-training.

Het is niet makkelijk om als werknemer in een dergelijke functie de bedrijfsfilosofie, de gewenste omgangsvormen en de mate van service direct goed te communiceren.

Leerdoelen

  • Professioneel de telefoon aannemen en doorverbinden
  • Praten met een glimlach
  • Telefoonetiquette
  • Oefenen met een melodieuze stem
  • Namen van klanten kennen
  • Luisteren en doorvragen voor foutloos doorverbinden
  • Ook interne telefoontjes worden professioneel behandeld
  • Dagelijkse werk is uitgangspunt

Profiteer extra door de leerdoelen en praktijkcases kosteloos aan te passen aan uw organisatie en/of protocollen

Training

Deze in company training wordt in groepsverband gegeven met een maximum van 10 personen per training.
De groepstraining bestaat uit een dagdeel theorie en een dagdeel praktijk. Om de praktijk zo realistisch mogelijk na te bootsen, werken wij bij voorkeur met echte cases uit de organisatie.

Deze training kan in aangepaste vorm ook online gegeven worden voor maximaal 6 personen.

Afhankelijk van de behoefte en de afspraken die wij samen gaan maken, volgen na de groepstraining de individuele trainingen. Elke medewerker wordt 2 uur individueel begeleid. Er wordt gewerkt met echte gesprekken, om het geleerde in de praktijk te borgen.
Gaat het om een klein team, dan kan soms e.e.a. gecombineerd worden op 1 dag.

Dit vinden deelnemers van de telefoontraining

Jantine de Smit-Kos, Zorgmanager Oncologisch Centrum en Maag-, Darm- en Leverziekten Ziekenhuis Gelderse Vallei:
Na de telefoontraining, die ingezet was bij de start van het patiëntencontactcentrum, merkten wij dat er meer nodig was dan alleen de medewerkers ‘aan de poort’ van het ziekenhuis te trainen. Door onze positieve ervaring met Vera van Kampen hebben wij ook alle medewerkers van de poliklinieken (BackOffices) bij haar bedrijf THIS is Hospitality een training laten volgen.
Vera en haar team trainden 250 medewerkers individueel en in groepsverband; deze combinatie maakte dat het leerrendement van hoog niveau is geweest.
Medewerkers kregen niet alleen mondeling feedback over de individuele kwaliteiten en leerpunten maar THIS is Hospitality zorgde ook voor een zorgvuldige, schriftelijke verslaglegging per medewerker. Dit was voor het vervolg van het leertraject écht een meerwaarde voor zowel de medewerker als de leidinggevende. De leercurve kan nu worden afgemaakt, waardoor we zeker weten dat iedere medewerker voldoende getraind is.
We hebben niets dan lof voor de flexibele opstelling van Vera en haar collega’s. Hun pro-actieve instelling zorgde ervoor dat knelpunten snel werden opgelost of zelfs werden voorkomen.

Telefoon

0343-430143

Adres

Warande 52
3961 LE Wijk bij Duurstede

Email

info@thisishospitality.nl

Direct contact
Vera van Kampen

06-16244367